Uniwersytet Trzeciego Wieku przy Dąbrowskim Domu Kultury dnia 3 października 2017 roku rozpoczął uroczyście kolejny rok akademicki 2017/2018. Gośćmi podczas inauguracji byli: Burmistrz Gminy Dąbrowa Tarnowska Krzysztof Kaczmarski, Prorektor Państwowej Szkoły Zawodowej w Tarnowie dr Małgorzata Kołpa, Sekretarz Starostwa Dąbrowskiego
Joanna Ohratka, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy oraz inicjator naszego Stowarzyszenia Stanisław Początek, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Robert Pantera.
Uroczystość rozpoczęli Prezes UTW Krystyna Guzik i Dyrektor Dąbrowskiego Domu Kultury Paweł Chojnowski, którzy powitali gości i słuchaczy UTW. Po odśpiewaniu Gaude Amus Prezes UTW przedstawiła plan działania na rozpoczynający się rok akademicki. W pierwszym semestrze odbędą się wykłady o różnorodnej tematyce, zajęcia na sali gimnastycznej oraz na basenie, lektoraty językowe, kurs komputerowy,debaty oksfordzkie, spotkania integracyjne oraz wyjazdy – w tym m.in. do Opery Krakowskiej.
Gratulacje i życzenie na nowy rok akademicki złożyli zaproszeni goście.
Kolejnym punktem uroczystości było spotkanie z Alexem Dancygiem- historykiem, współpracownikiem Instytutu Yad Vashem które w formie wywiadu poprowadził Dyrektor Dąbrowskiego Domu Kultury Paweł Chojnowski. Temat wywiadu " Yad Vashen - jak uczyć o sprawach trudnych w XXI wieku" dotyczył dialogu polsko-żydowskiego.
Uroczystość uświetnili uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej : wokalistki Emila Soja i Natalia Nędza oraz zespół taneczny,który wykonał taniec żydowski.Młodzież do występu przygotowały nauczycielki --Katarzyna Wójcik i Anna Piotrowska.
Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski podziękował za udział w spotkaniu Alexsowi Dancygowi i wręczył mu upominek - obraz Dąbrowskiej Synagogii.
Prezes UTW podziękowała odchodzącej na emeryturę Ewie Drzazga dyrektorce Powiatowej Biblioteki Publicznej z siedzibą w Brniu za współpracę a zwłaszcza za organizowanie dla słuchaczy UTW warsztatów czytelniczych i włączenie UTW w Narodowe Czytanie.